Viinirypäleistä satava antioksidantti resveratroli suojaa diabetekselta ja liikapainolta.
Kuopion yliopiston tutkimuksen mukaan
resveratroli aktivoi aineenvaihdunnan säätelyyn vaikuttavaa SIRT1 -geeniä, eläinkokeissa todettiin että aineen ansiosta hiiren fyysinen suorituskyky parani huomattavasti.
SIRT1 -geenillä on
tärkeä merkitys myös ihmisen energia-aineenvaihdunnalle.
Normaalipainiosilla diabeetikkojen sukulaisilla
geenin polymorfiat vaikuttivat energian kulutukseen paaston ja korkean insuliinipitoisuuden aikana.
Lähde:
Pe. 17.11.06
TV:n tekstisivut.
Meiltä saat Resveratrolia tapletteina
Päiväannos 2 tapl.Resveratrolia vastaa kuutta litraa punaviiniä, ilman alkoholin haittoja.
Diabetes ja berberiini
Diabetes ja berberiini
Berberiini on kasveista eristetty ikivanha kansanlääke. Sitä on nyt alettu tutkia myös länsimaissa ja mullistavat tulokset on julkaistu pätevissä tiedelehdissä. Niiden mukaan berberiini alentaa kohonnutta verensokeria ja sokerihemoglobiinia (HbA1c). Berberiiniä…
LUE LISÄÄ..
www.biovita.fi
VERKKOKAUPPA !
www.kuntositi.com